Balet Wrocław DANCE BALLET ALWAYS
Pl.Orląt Lwowskich 2
REVERENCE FUNDATION © 2008-2024
PolskiEnglishDeutschУкраїнськаРусский

Kadra Pedagogiczna

Paula Krawczyk-Ivanov

Pedagog, Teoretyk tańca, Artysta baletu

Teoretyk tańca (UMCh). Uzyskała dyplom artysty baletu w Warszawie. Kształciła się również w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Łodzi i we Wrocławiu. Jako uczennica brała udział w licznych konkursach baletowych, w Polsce i zagranicą. Posiada dyplom pedagoga oraz dyplom magistra dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.

Od 1999 roku współpracowała jako tancerka baletu w Operze Wrocławskiej, następnie została zatrudniona na stanowisku artystki baletu . Jako dziecko była angażowana do wielu spektakli baletowych w ramach praktyk scenicznych. Brała udział w licznych spektaklach i widowiskach baletowych w Polsce i za granicą. Jako nastolatka została wybrana do udziału w międzynarodowym spektaklu aktorsko-pantomimicznym "Dziady" wystawianym przez Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego, po wielu latach historia zatoczyła koło i wróciła do teatru dostając zatrudnienie na stanowisku aktorki. Wykreowała wiele ról, które niejednokrotnie były pozytywnie oceniane przez recenzentów oraz publiczność. W 2015 roku otrzymała nominację do Nadziei Roku przyznawanym przez Gazetę Wyborczą za wykreowaną rolę Małej Syrenki.

Jako pedagog i wykładowca wiele lat prowadziła zajęcia dla studentów na Uniwersytecie Wrocławskim, SWPS oraz Akademii Humanistyczno-ekonomicznej w Łodzi. Prowadziła zajęcia z wystąpień publicznych, inscenizacji teatralnych, teorii tańca oraz medialnej emisji głosu i logopedii (Ukończone studia podyplomowe emisji głosu i logopedii na UWr). Od ponad 10 lat jest pedagogiem w Państwowym Studium Kształcenia Animatorów Kultury.

Założycielka Wrocławskiej Akademii Baletu. Jest współtwórcą pierwszych w Polsce amatorskich „Spotkań Baletowych dla Miłośników Baletu". Organizuje spektakle oraz wykłady dla dzieci młodzieży i dorosłych z zakresu tańca klasycznego. W ramach współpracy z Narodowym Forum Muzyki, Uniwersytetem Dzieci oraz Festiwalem Tanecznym Lądeckie Lato Baletowe stworzyła wiele wykładów poświęconych tańcu klasycznemu dla dzieci i młodzieży, zorganizowała spektakle i pokazy baletowe.

Autorka i współautorka wielu produkcji taneczno-teatralnych, koncertów tanecznych i spektakli. M.in „Sen" teatru NN Movement Theatre pod patronatem Instytutu J. Grotowskiego, „Le spectre de la Rose” wystawionym w Narodowym Forum Muzyki. Wraz z mężem Anatoliyem stworzyła wiele spektakli tanecznych i baletowych jak również koncertów angażując profesjonalnych artystów baletu.

Wciąż się kształci, bierze udział w wielu szkoleniach dla nauczycieli oraz w warsztatach.

Anatoliy Ivanov

Anatoliy Ivanov

Choreograf, Artysta baletu

Absolwent Międzynarodowego Uniwersytetu Słowiańskiego, Kijowskiego wydziału Choreografii. Otrzymał pełne wykształcenie wyższe. Zdobył kwalifikacje baletmistrza (pedagoga) – inscenizatora. Uzyskał tytuł Menedżera Kultury na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wciąż się kształci biorąc udział w licznych szkoleniach i warsztatach.

Jako artysta baletu pracował w Szczecińskiej Operze na Zamku a następnie w Operze Wrocławskiej na stanowisku solisty baletu Wykreował wiele ról pozytywnie ocenionych przez recenzentów oraz publiczność. Odbył praktykę sceniczną w Stanach Zjednoczonych w “International Ballet Academy” w Północnej Karolinie, zdobywając tu wiedzę z tańca klasycznego jak również zakresu pedagogiki i podejścia do pracy z dziećmi i artystami baletu.
Brał udział w licznych spektaklach i widowiskach baletowych w Polsce i zagranicą, m.in. w Belgii, Holandii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych.

Prowadził wiele warsztatów tanecznych i choreograficznych: Wrocław, Rzeszów, Łódź, Bielsko-Biała, Warszawa, Poznań.

Jako aktor, pedagog i asystent reżysera pracował we Wrocławskim Teatrze Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego.

Jako choreograf wykreował wiele choreografii niejednokrotnie pozytywnie ocenianych przez recenzentów. W 2022 roku otrzymał 2 nagrodę ex eqwo (pierwszej nie przyznano) przyznaną przez ZAIKS za choreografię „Brothers”. Brał udział w wieczorze Open Door wystawiając swoją miniaturę choreograficzną w Operze Wrocławskiej.

Jest założycielem Wrocławskiej Akademii Baletu, oraz współtwórcą pierwszych w Polsce amatorskich „Spotkań Baletowych dla Miłośników Baletu". Od ponad 10 lat pracuje jako wykładowca na Akademii Humanistyczno-ekonomicznej w Łodzi na kierunku Taniec.

Organizuje spektakle, koncerty oraz wykłady. Autor i współautor wielu produkcji taneczno-teatralnych, koncertów tanecznych i spektakli. Do swoich produkcji zaprasza profesjonalnych artystów baletu. Więcej o twórczości można poczytać na stronie anatoliyivanov.com – tu odnośniki do choreografii, recenzji oraz filmów.

Sen (2011, spektakl pod patronatem Instytutu Grotowskiego we Wrocławiu), Szkoła Błaznów (2013 asystentura reżysera Zbigniewa Szymczyka, spektakl Teatru Pantomimy im.Henryka Tomaszewskiego), , Hydrokosmos (2015, konsultacje choreograficzne, reżyseria Konrad Dworakowski, Wrocławski Teatr Pantomimy im.Henryka Tomaszewskiego), DOKĄD 2016 (2016, asystentura choreografa, reżyseria Zbigniew Preisner, Narodowe Forum Muzyki), Le Spectre de la Rose (2016, spektakl baletu współczesnego z muzyką graną na żywo, Narodowe Forum Muzyki), Batory_trans (2016, choreografia, reżyseria Martyna Majewska, Wrocławski Teatr Pantomimy im.Henryka Tomaszewskiego), Skóra (ruch sceniczny, spektakl dyplomowy studentów wydziału lalkarskiego na PWST we Wrocławiu, reżyseria Konrad Dworakowski), Król Maciuś I (2017, ruch sceniczny, reżyseria Konrad Dworakowski, Teatr Lalek Banialuka w Bielsku-Białej), Samograj (2017, ruch sceniczny, reżyseria Konrad Dworakowski, Teatr Pinokio w Łodzi), Baron Munch Hausen (2018, choreografia, reżyseria Konrad Dworakowski, Teatr Animacji w Poznaniu).

Sen (2011, spektakl pod patronatem Instytutu Grotowskiego we Wrocławiu), Szkoła Błaznów (2013 asystentura reżysera Zbigniewa Szymczyka, spektakl Teatru Pantomimy im.Henryka Tomaszewskiego), , Hydrokosmos (2015, konsultacje choreograficzne, reżyseria Konrad Dworakowski, Wrocławski Teatr Pantomimy im.Henryka Tomaszewskiego), DOKĄD 2016 (2016, asystentura choreografa, reżyseria Zbigniew Preisner, Narodowe Forum Muzyki), Le Spectre de la Rose (2016, spektakl baletu współczesnego z muzyką graną na żywo, Narodowe Forum Muzyki), Batory_trans (2016, choreografia, reżyseria Martyna Majewska, Wrocławski Teatr Pantomimy im.Henryka Tomaszewskiego), Skóra (ruch sceniczny, spektakl dyplomowy studentów wydziału lalkarskiego na PWST we Wrocławiu, reżyseria Konrad Dworakowski), Król Maciuś I (2017, ruch sceniczny, reżyseria Konrad Dworakowski, Teatr Lalek Banialuka w Bielsku-Białej), Samograj (2017, ruch sceniczny, reżyseria Konrad Dworakowski, Teatr Pinokio w Łodzi), Baron Munch Hausen (2018, choreografia, reżyseria Konrad Dworakowski, Teatr Animacji w Poznaniu).

Brzydkie Kaczątko (2013, muz. F.Chopin, CKWZ), Sklepik Lalek (2015, muz. G.Rossini), Łabędziem Być (2016, na motywach Jeziora Łabędziego P.Czajkowskiego, Wrocławski Teatr Lalek), Dziadek do orzechów (2017, Narodowe Forum Muzyki), Gala Baletowa (2018, Wrocławski Teatr Lalek), Koncert dla Przyjaciół z Ukrainy (2022, Teatr Polanica), Gala Baletowa (2022, Wrocławski Teatr Lalek).

David Oskar Blat

David Oskar Blat

Urodził się w Walencji, w Hiszpanii, rozpoczął studia w "Conservatorio Profesional de Danza de Valencia", gdzie zdobył dyplom tancerza zawodowego. Od 2017 roku dołączył do "European School of Ballet" w Amterdamie, gdzie zdobył dyplom artysty baletu.

Współpracował z "Valencia Dancing Forward" zdobywając duże doświadczenie jak profesjonalny tancerz. Pracowal z takimi choreografami jak Laurą Bruña, Javierem Monzónem czy Ihsamem Rustem. Od 2019 roku był związany z Niemieckim zespołem "Delattre Dance Company" gdzie tańczył cały beżący repertuar Stephena Delattre wykonując partie w baletach takich jak "Alicja w Krainie Czarów" czy "Otello". Od 2020 roku podpisał kontrakt z "Operą Wrocławską" we Wrocławiu, gdzie kontynuuje swój rozwój taneczny i pedagogiczny. Oprócz bogatego repertuaru bieżącego wykonał takie partie taneczne jak "Dziadek do orzechów"w chór. Youri Vamos czy "Giselle Peasant pa de Deux"

Od 2021 roku dołączył do akademickiej kadry pedagogicznej i prowadzi zajęcia takie jak: Lyrical Jazz, Balet Intermidiante, Stretching, Balet Repertuar, Contemporary Repertuar.

Pl.Orląt Lwowskich 2
REVERENCE FUNDATION © 2008-2024
PolskiEnglishDeutschУкраїнськаРусский