Balet Wrocław DANCE BALLET ALWAYS
Pl.Orląt Lwowskich 2
REVERENCE FUNDATION © 2008-2024
PolskiEnglishDeutschУкраїнськаРусский

Regulamin i polityka prywatności

WROCŁAWSKIEJ AKADEMII BALETU DZIAŁAJĄCEJ PRZY FUNDACJI „REVERENCE"
REGULAMIN OGÓLNY

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Wrocławska Akademia Baletu (zwana w dalszej części „Akademią”) jest organizowana i prowadzona przez Fundację Rozwoju i Wsparcia Kultury, Sztuki i Edukacji „REVERENCE” z siedzibą we Wrocławiu przy pl. Orląt Lwowskich nr 2, 53-605 Wrocław, wpisaną do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000975991, posiadającą numer REGON: 522521315, numer NIP: 8971908723, (zwaną w dalszej części także „Fundacją”).

  2. Wszelkie umowy dotyczące prowadzenia zajęć oraz kursów tanecznych w ramach Akademii zawierane są przez Fundację.

  3. Polityka prywatności, w tym także postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych, uregulowane zostały w odrębnym dokumencie.

  4. Regulamin jest podawany do wiadomości i udostępniany poprzez umieszczenie jego elektronicznej wersji na stronie internetowej Akademii, jak również poprzez umieszczenie jego papierowej wersji w siedzibie Fundacji na tablicy ogłoszeń, niezależnie od możliwości udostępnienia go w wersji papierowej lub elektronicznej na prośbę zainteresowanego – w tym ostatnim przypadku koszty udostępnienia obciążają zainteresowanego. 

§ 2 Działalność Akademii

  1. Akademia jest artystyczną szkołą baletu oraz tańca współczesnego, w ramach której świadczone są usługi polegające na organizowaniu odpłatnych kursów lub zajęć z zakresu baletu, tańca klasycznego lub tańca współczesnego, jak również zajęć z teorii tańca, które prowadzone są przez doświadczonych pedagogów. 

  2. W ramach Akademii świadczone są również usługi polegające na organizowaniu przedstawień, warsztatów, zajęć indywidualnych, konkursów lub innych przedsięwzięć o charakterze edukacyjnym, kulturalnym lub artystycznym, a w szczególności wchodzących w zakres działalności statutowej lub przedmiotu działalności gospodarczej Fundacji.

  3. W ramach Akademii usługi świadczone są zarówno dla dzieci jak i osób dorosłych.

  4. Akademia ma charakter niepubliczny.

  5. Wszelkie dokumenty wydawane w związku z funkcjonowaniem Akademii mają charakter dokumentów prywatnych, w szczególności wydawane dyplomy uczestnictwa w zajęciach prowadzonych w ramach Akademii, zaświadczenia, certyfikaty etc. nie stanowią dokumentów urzędowych. 

  6. W dni ustawowo wolne zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1920), a także w dni wolne od zajęć dydaktycznych zgodnie z obowiązującymi w danym roku szkolnym postanowieniami rozporządzenia Ministra właściwego do spraw edukacji narodowej w sprawie organizacji roku szkolnego, zajęcia w Akademii nie odbywają się, jednakże mogą być w tych dniach organizowane zajęcia dodatkowe, występy, spektakle, przedstawienia lub inne podobne przedsięwzięcia.

§ 3 Zapisy, zawarcie umowy i warunki korzystania z usług

  1. Zapisanie zainteresowanego na zajęcia może nastąpić w miejscu, w którym prowadzona jest Akademia lub poprzez stronę internetową Akademii, dostępną w Internecie pod adresem https://akademiabaletu.pl, i stanowi zgłoszenie chęci korzystania z usług świadczonych w ramach Akademii (zwane w dalszej części „Zapisem na zajęcia” lub „Zapisami na zajęcia”). 

  2. Zapisanie na zajęcia dokonuje sam zainteresowany, a jeżeli zainteresowany nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych – jego rodzic lub opiekun prawny w zależności od sytuacji prawnej zainteresowanego.

  3. Jeżeli zapisania na zajęcia dokonuje pełnomocnik, zobowiązany jest on wykazać swoje umocowanie dokumentem pełnomocnictwa. 

  4. Umowa o świadczenie usług prowadzonych w ramach Akademii zawarta zostaje z chwilą potwierdzenia przez Fundację przyjęcia zainteresowanego, który dokonał zapisu na zajęcia stosownie do postanowień ust. 1 – 3 powyżej. 

  5. Jeżeli co innego nie wynika z odrębnych zapisów lub ze specyfiki albo charakteru zajęć, których dotyczy Zapis na zajęcia, przyjmuje się, że umowa zawarta jest na okres danego roku szkolnego.

  6. Warunkiem korzystania z usług świadczonych w ramach Akademii jest uprzednie zapoznanie się z Regulaminem oraz innymi postanowieniami obowiązującymi w Akademii wraz z zobowiązaniem się do ich przestrzegania przez zainteresowanego, a w przypadku gdy nie ma on pełnej zdolności do czynności prawnych – przez rodziców lub opiekunów prawnych w zależności od sytuacji prawnej zainteresowanego.

  7. Warunkiem korzystania z usług świadczonych w ramach Akademii jest przedłożenie – nie później niż w chwili przystąpienia do korzystania z usług świadczonych w ramach Akademii – pisemnego oświadczenia zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu przez zainteresowanego lub przez rodziców albo opiekunów prawnych zainteresowanego, który nie ma pełnej zdolności do czynności prawnych, a niezłożenie takiego oświadczenia skutkuje odmową dopuszczenia do udziału w zajęciach do momentu złożenia takiego oświadczania, jeżeli zaś oświadczenie nie zostanie złożone do chwili rozpoczęcia trzecich zajęć – Fundacja może rozwiązać zawartą umowę ze skutkiem natychmiastowym bez jakichkolwiek zobowiązań finansowych po stronie Fundacji.

  8. Korzystający z usług świadczonych w ramach Akademii zobowiązany jest podporządkować się postanowieniom Regulaminu oraz innym postanowieniom obowiązującym w Akademii, jak również poleceniom pracowników lub współpracowników Fundacji, w szczególności pedagogom, które związane są z należytym świadczeniem usług, bezpieczeństwem, organizacją lub funkcjonowaniem Akademii. 

  9. Jeżeli świadczenie usług ma następować na rzecz osoby nie mającej pełnej zdolności do czynności prawnych – jej rodzice lub opiekunowie prawni zobowiązani są zapewnić, aby ta osoba podporządkowała się postanowieniom Regulaminu oraz innym postanowieniom obowiązującym w Akademii, jak również poleceniom pracowników lub współpracowników Fundacji, w szczególności pedagogom, które związane są z należytym świadczeniem usług, bezpieczeństwem, organizacją lub funkcjonowaniem Akademii.

  10. W razie uchybienia postanowieniom z ust. 7 lub 8 powyżej, Fundacja może rozwiązać zawartą umowę ze skutkiem natychmiastowym bez jakichkolwiek zobowiązań finansowych po stronie Fundacji.

§ 4 Korzystanie z Zapisów on line

  1. Fundacja prowadzi system rekrutacji on line, który jest serwisem internetowym dostępny na stronie internetowej, o której mowa w § 3 ust. 1 powyżej, za pomocą którego zainteresowany może dokonać Zapisu na zajęcia będące przedmiotem usług świadczonych w ramach Akademii (zwany w dalszej części „Zapisami on line”).

  2. W ramach Zapisów on line Fundacja udostępnia elektroniczne formularze, pozwalające na dokonanie Zapisu na zajęcia. 

  3. Korzystając z Zapisów on line zainteresowany zobowiązany jest podać dane zgodne z prawdą, obejmujące w szczególności imię lub imiona i nazwisko lub nazwiska, jak również dane teleadresowe osoby dokonującej Zapisu na zajęcia i osoby, której Zapis na zajęcia dotyczy.

  4. Umowa o świadczenie usług na odległość na podstawie Zapisów on line zawierana jest z chwilą potwierdzenia przez Fundację w formie elektronicznej przyjęcia osoby, której dotyczy Zapis na zajęcia.

  5. Do umów o świadczenie usług na odległość na podstawie Zapisów on line stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu dotyczące umów oraz zasad świadczenia usług przez Fundację. 

  6. Do korzystania ze, wymagany jest dostęp do Internetu oraz zainstalowanie przeglądarki internetowej na urządzeniu służącym do korzystania z Internetu. 

  7. W celu prawidłowego korzystania z Zapisów on line wymagana jest przeglądarka Internet Explorer w wersji 11 lub wyższej, Chrome 104 lub wyższej, FireFox 103 lub wyższej oraz gdy w przeglądarce internetowej Klienta włączona jest obsługa JavaScript i plików „cookies”.

  8. W Zapisach on line mogą być wykorzystywane następujące technologie: Java, JavaScript, XML, PHP, cookies, HTML, CSS, a wybrane podstrony strony internetowej, o której mowa w § 3 ust. 1 powyżej, mogą wymagać logowania lub korzystania z szyfrowanego protokołu transmisji SSL.

  9. Zamknięcie przeglądarki może spowodować utratę lub usunięcie danych przesłanych w ramach Zapisów on line.

  10. Strona internetowa, o której mowa w § 3 ust. 1 powyżej, jak również Zapisy on line dostępne są 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę przez 7 (siedem) dni w tygodniu, za wyjątkiem okresów przeznaczonych na wykonywanie kopii zapasowych oraz serwisu.

  11. Szczegółowe postanowienia związane z przetwarzaniem danych, plikami „cookies”, linkami, logami i zagrożeniami w Internecie zawarte są w odrębnej Polityce prywatności. 

  12. W związku z Zapisami on line i świadczeniem usług na odległość zainteresowany może wnieść odwołanie do Fundacji w terminie 7 (siedmiu) dni od wystąpienia podstawy odwołania (zwane w dalszej części „Odwołaniem”).

  13. Odwołanie uważa się za wniesione w terminie, jeżeli najpóźniej siódmego dnia od wystąpienia podstawy odwołania zostało doręczone Fundacji lub nadane przesyłką poleconą publicznego operatora pocztowego. 

  14. Odwołanie wnosi się w formie pisemnej obejmuje ono co najmniej:

a) oznaczenie odwołującego przez podanie zgodnego z prawdą jego: imiona lub imion, nazwiska lub nazwisk, adresu zamieszkania oraz adresu do doręczeń, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania;

b) oznaczenie osoby umocowanej do działania w imieniu odwołującego z wykazaniem umocowania – jeżeli odwołujący nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych lub działa przez pełnomocnika; 

c) oznaczenie daty wystąpienia podstawy odwołania z dokładnym opisaniem jej charakteru, istoty lub okoliczności;

d) przedstawienie szczegółowego uzasadnienia faktycznego wraz z dowodami na potwierdzenie formułowanych twierdzeń;

e) przedstawienie żądania, którego spełnienia domaga się odwołujący w związku z wystąpieniem podstawy odwołania;

f) własnoręczny czytelny podpis odwołującego lub osoby umocowanej do działania w jej imieniu, wraz z oznaczeniem miejsca i daty sporządzenia.

  1. Odwołanie wniesione z uchybieniem terminu z ust. 13 powyżej lub nie spełniające wymogów formalnych wskazanych w ust. 14 powyżej, podlega odrzuceniu bez merytorycznego rozpoznania, o czym Fundacja zawiadamia pisemnie odwołującego.

  2. Odwołanie skutecznie wniesione podlega merytorycznemu rozpoznaniu przez Fundację na posiedzeniu niejawnym, przy czym Fundacja nie jest związana żądaniem, o którym mowa w ust. 14 lit e) powyżej, jeżeli jego uwzględnienie byłoby niemożliwe lub znacznie utrudnione albo związane z nadmiernymi kosztami – w takim przypadku Fundacja rozstrzyga w sposób umożliwiający uczynienie zadość – przynajmniej w części – uszczerbkowi poniesionemu przez odwołującego.

  3. Jeżeli odwołujący nie poniósł uszczerbku w związku z wystąpieniem podstawy odwołania, Fundacja uwzględniając Odwołanie może poprzestać na uznaniu zasadności Odwołania. 

  4. Jeżeli w celu merytorycznego rozpoznania Odwołania niezbędne jest dokonanie ustaleń wykraczających poza treść Odwołania i załączonych do niego dowodów, Fundacja jest uprawniona zwrócić się do odwołującego o przedłożenie dalszych pisemnych wyjaśnień lub dowodów w wyznaczonym terminie pod rygorem pozostawienia Odwołania bez merytorycznego rozpoznania. 

  5. Wyjaśnienia lub dowody odwołującego złożone w związku z wezwaniem Fundacji stosownie do postanowień ust. 18 powyżej, uważa się za wniesione w terminie, jeżeli najpóźniej w ostatnim dniu terminu zostało doręczone Fundacji lub nadane przesyłką poleconą publicznego operatora pocztowego.

  6. Decyzja Fundacji o pozostawieniu Odwołania bez rozpoznania na podstawie ust. 18 powyżej, jak również decyzja Fundacji o sposobie rozpoznania Odwołania są ostateczne.

  7. O pozostawieniu Odwołania bez rozpoznania, a w przypadku merytorycznego rozpoznania Odwołania – o decyzji Fundacji zawiadamia się odwołującego na piśmie.

  8. Podstępowanie odwoławcze uregulowane w powyższych postanowieniach jest nieodpłatne. 

§ 5 Obowiązki i prawa Fundacji

  1. Fundacja realizuje swoje zobowiązania umowne z poszanowaniem przepisów powszechnie obowiązującego prawa, postanowień Regulaminu oraz innych postanowień obowiązujących w Akademii, w sposób zapewniający należytą jakość świadczonych usług, jak również w sposób dostosowany do predyspozycji i możliwości – zwłaszcza fizycznych lub rozwojowych – korzystających z usług Akademii.

  2. Fundacja oraz osoby, którymi posługuje się w związku ze świadczeniem usług, zobowiązani są do:

a) stworzenia korzystającym z usług w ramach Akademii możliwości rozwoju w zakresie baletu, tańca klasycznego lub tańca współczesnego, jak również z teorii tańca;

b) organizowania zajęć prowadzonych w ramach Akademii w sposób właściwy dla ich charakteru lub istoty, w szczególności zapewnienia regularności zajęć, które ze swej istoty mają odbywać się cyklicznie;

c) organizowania zajęć prowadzonych w ramach Akademii w sposób spełniający standardy bezpieczeństwa i higieny dla korzystających z usług Akademii;

d) zapewnienia wyposażenia, sprzętów lub materiałów niezbędnych do świadczenia usług, które to wyposażenie, sprzęty lub materiały nie mają indywidualnego lub osobistego przeznaczenia;

e) ustalania grafików zajęć z odpowiednim wyprzedzeniem; 

f) zapewnienia prowadzenia zajęć przez pedagogów, którzy dają rękojmię należytego świadczenia usług w szczególności ze względu na ich wykształcenie, doświadczenie lub kompetencje, 

g) zapewnienia prowadzenia zajęć przez pedagogów, którzy dają rękojmię należytego świadczenia usług w sposób dostosowany do predyspozycji i możliwości – zwłaszcza fizycznych lub rozwojowych – korzystających z usług Akademii;

h) zapewnienia prowadzenia zajęć przez pedagogów, którzy dają rękojmię należytego świadczenia usług w sposób zgodny z przyjętymi standardami tradycyjnej kultury obowiązującej w środowisku baletowym;

i) organizowania występów, przedstawień, pokazów lub innych przedsięwzięć umożliwiających prezentowanie postępów korzystającego z usług Akademii;

j) umożliwienia korzystania z indywidualnych zajęć dla szczególnie i ponadprzeciętnie utalentowanych korzystających z usług Akademii; 

k) udzielania informacji korzystającemu z usług Akademii lub jego rodzicom albo opiekunom prawnym co do organizacji i funkcjonowania Akademii, postępów, predyspozycji lub ograniczeń korzystającego z usług, a także zaleceń dotyczących jego dalszego rozwoju;   

l) udzielania informacji korzystającemu z usług Akademii lub jego rodzicom albo opiekunom prawnym co do wykonywania umowy, w szczególności w zakresie rozliczeń; 

m) sporządzenia i wydania korzystającemu z usług Akademii zaświadczenia potwierdzającego korzystanie z usług Akademii lub ukończenia zajęć, kursu lub innej formy rozwoju w ramach usług świadczonych w Akademii – po zakończeniu korzystania z usług Akademii i ze sprecyzowaniem rodzaju kursu lub innej formy rozwoju w ramach usług świadczonych w Akademii i okresu odbycia go lub korzystania z niego; 

n) sporządzenia i wydania korzystającemu z usług Akademii zaświadczenia potwierdzającego korzystanie z usług Akademii – każdorazowo na żądanie korzystania z usług Akademii lub jego rodzica albo opiekuna prawnego, ze sprecyzowaniem rodzaju kursu lub innej formy rozwoju w ramach usług świadczonych w Akademii i okresu korzystania z nich; 

o) sporządzenia i wydania pisemnej opinii lub rekomendacji dotyczącej szczególnie i ponadprzeciętnie utalentowanego korzystającego z usług Akademii – każdorazowo na żądanie korzystającego z usług Akademii lub jego rodzica albo opiekuna prawnego; 

p) udzielanie wsparcia wychowawczego rodzicom lub opiekunom prawnym korzystających z usług w ramach Akademii. 

  1. Fundacja oraz osoby, którymi posługuje się w związku ze świadczeniem usług, uprawnieni są w szczególności do:

a) decydowania o sposobie organizowania i funkcjonowania Akademii oraz sposobie organizowania lub prowadzenia zajęć w szczególności w zakresie programu zajęć;

b) niedopuszczenia do udziału w zajęciach korzystającemu z usług w ramach Akademii, który spóźnił się ponad 5 (pięć) minut, w szczególności jeżeli dezorganizowałoby to lub zakłócało tok prowadzonych zajęć;

c) rozwiązania zawartej umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku gdy frekwencja korzystającego z usług w ramach Akademii na zajęciach o charakterze cyklicznym jest równa lub niższa niż 50% ogóły zajęć w skali roku szkolnego; 

d) niedopuszczenia do udziału w zajęciach korzystającemu z usług w ramach Akademii, który nie jest należycie przygotowany do zajęć, w szczególności w zakresie właściwego obuwia, stroju, kondycji zdrowotnej, fizycznej lub psychicznej, lub którego zachowanie wskazuje, że może być w stanie po spożyciu alkoholu, narkotyków lub innych środków o podobnym działaniu, w szczególności  dopalaczy lub psychotropowych; 

e) niedopuszczenia do udziału w zajęciach korzystającemu z usług w ramach Akademii, który odmawia podporządkowania się poleceniom pracowników lub współpracowników Fundacji, w szczególności pedagogom, które związane są z należytym świadczeniem usług, bezpieczeństwem, organizacją lub funkcjonowaniem Akademii;

f) wyproszenia z pomieszczeń, w których znajduje się Akademia lub Fundacja, osoby zachowującej się w sposób agresywny, wulgarny, której zachowanie może wskazywać na popełnienie czynu zabronionego lub naruszenie dobra prawem chronionego, której zachowanie może wskazywać, że może być w stanie po spożyciu alkoholu, narkotyków lub innych środków o podobnym działaniu, w szczególności  dopalaczy lub psychotropowych, której zachowanie może stwarzać niebezpieczeństwo dla życia, zdrowia lub bezpieczeństwa innych osób, której zachowanie może stanowić naruszenie zasad współżycia społecznego;

g) przerwania zajęć w każdej chwili w razie wystąpienia okoliczności uniemożliwiających lub poważnie utrudniających ich odbycie, w tym także w razie wypadku, kontuzji lub innych nagłych zdarzeń leżących po stronie osób, za które Fundacja nie ponosi odpowiedzialności; 

h) żądania udzielania informacji mogących mieć istotny wpływ na świadczenie usług przez Fundację na rzecz korzystającego z usług w ramach Akademii, w szczególności dotyczących warunków odbywania zajęć lub stanu zdrowotnego, fizycznego lub psychicznego powodującego przeszkodę w uczestniczeniu w zajęciach w pełnym zakresie, przykładowo co do kontuzji, wypadków, bólów lub innych dolegliwości;

i) organizowania zajęć wyrównawczych, indywidualnych lub grupowych, dla korzystających z usług w ramach Akademii, jeżeli jest to szczególnie uzasadnione;

j) odmowy dopuszczenia do zajęć na danym poziomie, jeżeli korzystający z usług w ramach Akademii swoimi predyspozycjami lub umiejętnościami nie dorównuje wymaganiom niezbędnym na danym poziomie, zwłaszcza ze względu na wiek, dotychczasowy rozwój, posiadane umiejętności lub na skutek wielokrotnych albo długotrwałych nieobecności albo innych zdarzeń – niezależnie od ich powodu, w tym losowych – utracił predyspozycje lub umiejętności niezbędne na danym poziomie; 

k) odmowy umożliwienia korzystania z indywidualnych zajęć przez osobę, która nie wykazuje szczególnego lub ponadprzeciętnego utalentowania; 

l) odmowy korzystającemu z usług w ramach Akademii umożliwienia uczestnictwa w spektaklu, występie, przedstawieniu lub innym podobnym przedsięwzięciu w całości lub w konkretnej roli albo charakterze, jeżeli korzystający ten nie ma niezbędnych predyspozycji, umiejętności, kompetencji do takiego uczestnictwa, lub jeżeli jest to uzasadnione względami artystycznymi lub estetycznym, lub jeżeli korzystający ten swoim zachowaniem narusza swoje obowiązki lub zasady współżycia społecznego w związku z przygotowaniem lub odbywaniem takiego przedsięwzięcia, przykładowo nie stawiając się na próby, spóźniając się, będąc nieprzygotowanym, czy dezorganizując próby lub przebieg przedsięwzięcia;

m) sprzeciwienia się jakiemukolwiek korzystaniu z jakichkolwiek zasobów Fundacji w celach nie związanych z funkcjonowaniem Akademii, w szczególności do korzystania z koncepcji edukacyjnych, kulturalnych lub artystycznych, choreografii, scenografii, programu etc. poza zajęciami odbywającymi się w Akademii;  

n) utrwalania zajęć organizowanych w ramach Akademii – w całości lub w części – i upubliczniania ich, w tym także w Internecie, w szczególności w celu prezentowania własnej działalności;

o) dokonania – w szczególnie uzasadnionych przypadkach – odstępstwa od postanowień Regulaminu lub innych postanowień obowiązujących w Akademii; 

rozstrzygania wszelkich wątpliwości interpretacyjnych dotyczących postanowień Regulaminu lub innych postanowień obowiązujących w Akademii.

§ 6 Prawa i obowiązki korzystających z usług

  1. Korzystający z usług w ramach Akademii ma prawo do: 

a) korzystania z usług w ramach Akademii, do których został dopuszczony, w celu rozwijania własnych umiejętności lub kompetencji w zakresie baletu, tańca klasycznego lub tańca współczesnego, jak również z teorii tańca – w sposób zgodny ze standardami bezpieczeństwa i higieny oraz w sposób zgodny z obowiązującymi w Akademii zasadami korzystania z nich;

b) korzystania z dostępnego w Akademii wyposażenia, sprzętów lub materiałów niezbędnych do świadczenia usług, które to wyposażenie, sprzęty lub materiały nie mają indywidualnego lub osobistego przeznaczenia – z poszanowaniem równoległego prawa innych osób do korzystania z nich;

c) uzyskania od pedagoga prowadzącego zajęcia, w których uczestniczy, pomocy lub wsparcia w trakcie zajęć;

d) uzyskania od pedagoga prowadzącego zajęcia, w których uczestniczy, zaleceń lub wskazówek co do możliwości dalszego rozwoju lub możliwych sposobów pogłębienia własnych umiejętności albo kompetencji w zakresie problematyki danych zajęć;

e) poszanowania własnej osoby, intymności, ułomności, niepełnosprawności lub innych szczególnych aspektów własnej osoby, także takich które mogą wpływać na poziom posiadanych umiejętności lub predyspozycji lub na szanse rozwoju;

f) uzyskania informacji co do organizacji i funkcjonowania Akademii, postępów, predyspozycji lub ograniczeń korzystającego z usług w ramach Akademii, a także zaleceń dotyczących jego dalszego rozwoju;

g) uczestniczenia w konkursach organizowanych w Akademii, jeżeli ze względu na swój przedmiot adresowane są do korzystających z usług w ramach Akademii o umiejętnościach, predyspozycjach takich, jakimi on przynajmniej dysponuje;

h) uzyskania informacji o przyczynie niedopuszczenia do zajęć lub przyczynie rozwiązania przez Fundację umowy ze skutkiem natychmiastowym;

i) uzyskania informacji co do wykonywania umowy, w szczególności w zakresie rozliczeń;

j) uzyskania zaświadczenia potwierdzającego korzystanie z usług Akademii lub ukończenia zajęć, kursu lub innej formy rozwoju w ramach usług świadczonych w Akademii – po zakończeniu korzystania z usług Akademii i ze sprecyzowaniem rodzaju kursu lub innej formy rozwoju w ramach usług świadczonych w Akademii i okresu odbycia go lub korzystania z niego; 

k) uzyskania zaświadczenia potwierdzającego korzystanie z usług Akademii – każdorazowo na jego umotywowane żądanie – ze sprecyzowaniem rodzaju kursu lub innej formy rozwoju w ramach usług świadczonych w Akademii i okresu korzystania z nich; 

l) niewyrażenia zgody na utrwalanie lub upublicznianie własnego wizerunku;

m) sprzeciwienia się dalszemu, tj. na przyszłość, utrwalaniu lub upublicznianiu własnego wizerunku;

n) zwrócenia się do Fundacji o interpretację postanowień Regulaminu lub innych postanowień obowiązujących w Akademii,

o) rozwiązania zawartej umowy – na podstawie pisemnego oświadczenia złożonego najpóźniej ostatniego dnia miesiąca – z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na dzień złożenia oświadczenia Fundacji, bez prawa do żądania zwrotu kwot już uiszczonych lub zaległych, a jeszcze nie uiszczonych. 

  1. Korzystający z usług w ramach Akademii zobowiązany jest w szczególności do:

a) przestrzegania  przepisów powszechnie obowiązującego prawa, postanowień Regulaminu oraz innych postanowień obowiązujących w Akademii;

b) traktowania udziału w zajęciach jako obowiązkowego oraz z należytą powagą;

c) regularnego uczestniczenia w zajęciach, z których korzysta w ramach usług świadczonych w Akademii;

d) niezwłocznego usprawiedliwienia swojej nieobecności; 

e) stawiania się na zajęcia, z których korzysta w ramach usług świadczonych w Akademii, bez spóźnień;

f) stawiania się na zajęcia, z których korzysta w ramach usług świadczonych w Akademii, w sposób należycie przygotowany, w szczególności w zakresie właściwego obuwia, stroju, kondycji zdrowotnej, fizycznej lub psychicznej; 

g) uczestniczenia w zajęciach w sposób uwzględniający standardy bezpieczeństwa zarówno wobec samego siebie, jak i innych osób uczestniczących w zajęciach;

h) podporządkowania się poleceniom pracowników lub współpracowników Fundacji, w szczególności pedagogom, które związane są z należytym świadczeniem usług, bezpieczeństwem, organizacją lub funkcjonowaniem Akademii;

i) zachowania szacunku oraz przestrzegania zasad współżycia społecznego wobec osób, którymi Fundacja posługuje się w związku ze świadczeniem usług, w szczególności wobec pedagogów, jak również wobec innych osób uczestniczących w zajęciach;

j) stawienia się i uczestnictwa w każdych nieodpłatnych zajęciach dodatkowych wyznaczonych mu przez osobę, którą Fundacja posługuje się w związku ze świadczeniem usług, w szczególności przez pedagoga, chyba że nie jest to możliwe z przyczyn nie leżących po stronie korzystającego z usług w ramach Akademii;

k) niezwłocznego udzielania osobom, którymi Fundacja posługuje się w związku ze świadczeniem usług, w szczególności przez pedagogom, informacji mogących mieć istotny wpływ na świadczenie usług przez Fundację na jego rzecz, w szczególności dotyczących warunków odbywania zajęć lub stanu zdrowotnego, fizycznego lub psychicznego powodującego przeszkodę w uczestniczeniu w zajęciach w pełnym zakresie, przykładowo co do kontuzji, wypadków, bólów lub innych dolegliwości;

l) terminowego uiszczenia wynagrodzenia za korzystanie z usług świadczonych w ramach Akademii.

  1. W przypadku korzystającego z usług w ramach Akademii, który nie mają pełnej zdolności do czynności prawnych, jego rodzic lub opiekun prawny uprawniony jest do korzystania z praw wskazanych w ust. 1 powyżej oraz zobowiązany jest zapewnić przestrzeganie postanowień ust. 2 powyżej. 

§ 7 Płatności i rozliczenia

  1. Każdy kto zawiera umowę z Fundacją zobowiązany jest do uiszczenia niepodlegającej zwrotowi opłaty wpisowej co roku, w wysokości odrębnie ustalanej na każdy rok szkolny, dotyczy klas dziecięcych, młodzieżowych, pre-profesional.

  2. Korzystanie z usług w ramach Akademii jest odpłatne, a wysokość wynagrodzenia za poszczególne zajęcia oraz terminy zapłaty są odrębnie ustalane w cenniku na każdy rok szkolny.

  3. Korzystanie z usług w ramach Akademii, które organizowane są w okresie wakacyjnym, jest odpłatne, a wysokość wynagrodzenia za poszczególne zajęcia oraz terminy zapłaty są odrębnie ustalane w cenniku na każde wakacje.

  4. Jeżeli z cennika nie wynika inaczej, określone w nim ceny lub kwoty wyrażone są w walucie polskiej PLN.

  5. Jeżeli z cennika nie wynika inaczej, wynagrodzenie płatne jest z góry w ten sposób, że:

a) pierwsza jego część odpowiadająca połowie wynagrodzenia płatna jest w pierwszym semestrze roku szkolnego w terminie do dnia 1 października każdego roku,

b) druga jego część odpowiadająca połowie wynagrodzenia płatna jest w drugim semestrze roku szkolnego w terminie do dnia 15 lutego każdego roku.

  1. Cennik jest aktualizowany na bieżąco i podawany jest do publicznej informacji poprzez umieszczenie jego elektronicznej wersji na stronie internetowej Akademii, jak również poprzez umieszczenie jego papierowej wersji w siedzibie Fundacji na tablicy ogłoszeń, niezależnie od możliwości udostępnienia go w wersji papierowej lub elektronicznej na prośbę zainteresowanego – w tym ostatnim przypadku koszty udostępnienia obciążają zainteresowanego.

  2. W szczególnie uzasadnionych wypadach, na umotywowany wniosek korzystającego z usług w ramach Akademii lub jego rodzica albo opiekuna prawnego, Fundacja może wyrazić zgodę na inny sposób lub inne terminy płatności wynagrodzenia niż wynikające z cennika lub postanowień Regulaminu. 

  3. W przypadku opóźnienia w płatności opłaty wpisowej lub wynagrodzenia, Fundacja uprawniona jest do naliczenia od odsetek ustawowych za opóźnienie zgodnie z postanowieniami art. 481 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.).

  4. Opłatę wpisową lub wynagrodzenie można wpłacać w kasie znajdującej się w Akademii lub przelewem na rachunek bankowy Fundacji prowadzony przez Santander Bank Polska S.A. o numerze 86 1090 2415 0000 0001 5120 3490.

  5. Jeżeli uiszczający opłatę wpisową lub wynagrodzenie oczekuje wystawienia mu faktury VAT, obowiązany jest poinformować o tym najpóźniej w chwili zapłaty, podając wszystkie niezbędne dane do wystawienia faktury VAT.

  6. Opłata wpisowa ani wynagrodzenie nie podlegają zwrotowi – w całości lub w jakiejkolwiek części – w razie nie korzystania z usług w ramach Akademii mimo zawartej i obowiązującej umowy. 

  7. Postanowienie ust. 11 powyżej stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy korzystający z usług w ramach Akademii nie został dopuszczony do zajęć lub został wyproszony z zajęć albo z pomieszczeń Akademii na podstawie któregokolwiek z postanowień Regulaminu.  

  8. Postanowienie ust. 11 powyżej stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy zajęcia nie mogły się odbyć z jakichkolwiek powodów nie leżących po stronie Fundacji, w szczególności w przypadku zdarzeń noszących znamiona siły wyższej. 

  9. Rozwiązanie umowy przez korzystającego z usług w ramach Akademii, a w przypadku osób nie mających zdolności do czynności prawnych – przez rodziców lub opiekunów prawnych,   w trakcie roku szkolnego nie powoduje roszczenia o zwrot opłaty wpisowej lub wynagrodzenia w całości ani w części.

  10. Zaleganie z zapłatą opłaty wpisowej lub wynagrodzenia – w całości lub w jakiejkolwiek części – uprawnia Fundację do powstrzymania się od świadczenia usług na rzecz zalegającego i nie dopuszczenia go do zajęć. 

§ 8 Dyrekcja Akademii i Grono pedagogiczne

  1. Dyrektor Akademii powoływany i odwoływany jest przez Zarząd Fundacji spośród (zwany w dalszej części „Dyrektorem Akademii”). 

  2. Dyrektor Akademii kieruje organizacją i funkcjonowaniem Akademii oraz jest upoważniony do dokonywania czynności zwykłego zarządu związanych z organizacją i funkcjonowaniem Akademii. 

  3. Dyrektor Akademii jest przełożonym służbowym wszystkich osób, przy pomocy których Fundacja świadczy usługi w ramach Akademii. 

  4. Grono pedagogiczne Akademii stanowi Zarząd Fundacji wraz z Dyrektorem Akademii i ogółem pedagogów prowadzących zajęcia w Akademii (zwane w dalszej części „Gronem pedagogicznym”).

  5. Grono pedagogiczne jest ciałem doradczym i wspierającym Fundację w świadczeniu usług, w szczególności w zakresie merytorycznym związanym z przedmiotem, programem i sposobem prowadzenia poszczególnych zajęć w Akademii. 

  6. Grono pedagogiczne obraduje na posiedzenia zwoływanych przez Zarząd Fundacji lub przez Dyrektora Akademii, którym przewodniczy Prezes Zarządu Fundacji lub inna upoważniona przez niego osoba. 

  7. Udział Dyrektora Akademii oraz pedagogów prowadzących zajęcia w Akademii w posiedzeniach Grona pedagogicznego jest obowiązkowy.

§ 9 Komitet rodzicielski

  1. W Akademii może być na każdy rok szkolny tworzony komitet rodzicielski stanowiący reprezentację rodziców lub opiekunów prawnych korzystających z usług w ramach Akademii, którzy nie mają pełnej zdolności do czynności prawnych (zwany w dalszej części „Komitetem rodzicielskim”).

  2. Komitet rodzicielski jest ciałem doradczym i wspierającym Fundację w świadczeniu usług na rzecz osób nie mających pełnej zdolności do czynności prawnych, w celu zapewnienia świadczenia tych usług na właściwym poziomie i z jak najlepszym pożytkiem dla tych osób. 

  3. Uczestnictwo w Komitecie rodzicielskim jest dobrowolne.

  4. Zgłoszenia do Komitetu rodzicielskiego przyjmowane są przez Dyrektora Akademii raz na dany rok szkolny, w terminie do 1 października każdego roku.

  5. W skład Komitetu rodzicielskiego wchodzi co najmniej 10 (dziesięć) osób, a w przypadku zgłoszenia się mniejszej ilości osób Komitet rodzicielski w danym roku szkolnym nie powstaje.

  6. Po ukonstytuowaniu się Komitetu rodzicielskiego w danym roku szkolnym jego członkowie wybierają ze swego grona Przewodniczącego, Sekretarza i Skarbnika Komitetu rodzicielskiego, przy czym dopuszczalne jest kumulowanie tych funkcji. 

  7. Uczestnictwo w Komitecie rodzicielskim jest odpłatne, a wysokość składki, zasady i terminy jej uiszczania ustalane są w Cenniku obowiązującym na dany rok szkolny.

  8. Środki pochodzące ze składek na Komitet rodzicielski przeznaczane są na pokrycie kosztów jego funkcjonowania, a nadwyżkę przeznacza się na dofinansowanie występów, spektakli, przedstawień lub innych przedsięwzięć o charakterze kulturalnym lub artystycznym dedykowanych dla korzystających z usług w ramach Akademii, którzy nie mają pełnej zdolności do czynności prawnych.

  9. Dzieci lub podopieczni członków Komitetu rodzicielskiego mają pierwszeństwo dostępu do występów, spektakli, przedstawień lub innych przedsięwzięć o charakterze kulturalnym lub artystycznym współfinansowanych ze środków pochodzących z Komitetu rodzicielskiego. 

  10. Komitet rodzicielski obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Dyrektora Akademii lub Przewodniczącego Komitetu rodzicielskiego nie rzadziej niż jeden raz w semestrze szkolnym. 

  11. Zarząd Fundacji lub upoważnione przez nią osoby, jak również Dyrektor Akademii mają prawo uczestniczyć w posiedzeniach Komitetu rodzicielskiego. 

§ 10 Postanowienia porządkowe

  1. Zajęcia w Akademii odbywają się według planu zajęć ustalonego przez Dyrektora Akademii każdorazowo w terminie do dnia rozpoczęcia roku szkolnego (zwany w dalszej części „Planem zajęć”).

  2. Plan zajęć może być w każdym czasie zmieniony w razie uzasadnionego powodu lub uzasadnionej potrzeby, przy czym zmiana Planu zajęć dokonywana jest nie później niż 7 (siedem) dni przed jej wejściem w życie.

  3. Plan zajęć jak również każda zmiana Planu zajęć ogłaszane są poprzez umieszczenie jego elektronicznej wersji na stronie internetowej Akademii, jak również poprzez umieszczenie jego papierowej wersji w siedzibie Fundacji na tablicy ogłoszeń, niezależnie od możliwości udostępnienia go w wersji papierowej lub elektronicznej na prośbę zainteresowanego – w tym ostatnim przypadku koszty udostępnienia obciążają zainteresowanego. 

  4. Poszczególne zajęcia odbywane są w czasie wynikającym z Planu zajęć niezależnie od ilości uczestniczących w nich korzystających z usług w ramach Akademii. 

  5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach pedagog prowadzący zajęcia może zdecydować o opóźnieniu w rozpoczęciu zajęć, jednak nie więcej niż o 30 (trzydzieści) minut, co jednak pozostaje bez wpływu na czas trwania zajęć, który nie może ulec skróceniu w stosunku do czasu zajęć wynikającego z Planu zajęć. 

  6. Korzystających z usług w ramach Akademii zobowiązani są przybyć na zajęcia z odpowiednim wyprzedzeniem umożliwiającym im przygotowanie się do zajęć, w szczególności poprzez zmianę obuwia i odzieży. 

  7. Niezwłocznie po rozpoczęciu zajęć pedagog prowadzący zajęcia ma obowiązek sprawdzić i odnotować listę obecnych, która stanowi dokument potwierdzający uczestnictwo lub nieobecność na zajęciach. 

  8. Korzystający z usług w ramach Akademii, którzy mają mniej niż 10 (dziesięć) lat lub którzy ze względu na swój stan lub nieporadność wymagają opieki innej osoby, przyprowadzane są do Akademii i odbierane z niej przez osobę upoważnioną. 

  9. W razie powzięcia jakichkolwiek wątpliwości co do zdolności lub możliwości uczestniczenia w zajęciach przez korzystającego z usług w ramach Akademii, pedagog prowadzący zajęcia uprawniony jest do zażądania wykazania, że nie istnieją jakiekolwiek przeszkody do uczestniczenia w zajęciach przez korzystającego z usług w ramach Akademii, w szczególności poprzez okazanie zaświadczenia lekarskiego wskazującego na brak przeciwwskazań zdrowotnych lub wskazującego na zalecenie uczestniczenia w zajęciach. 

  10. Opuszczenie miejsca odbywania zajęć przez korzystających z usług w ramach Akademii dopuszczalne jest wyłącznie za wiedzą i wyraźną zgodą pedagoga prowadzącego zajęcia.

  11. Poszczególne zajęcia odbywają się przy drzwiach zamkniętych. 

  12. Udział w zajęciach innych osób niż korzystający z usług w ramach Akademii, w szczególności rodziców, opiekunów, osób towarzyszących lub innych obserwatorów, możliwy jest wyłącznie za wiedzą i zgodą Dyrektora Akademii lub pedagoga prowadzącego zajęcia, wyrażoną po rozważeniu czy udział taki nie będzie dezorganizował zajęć lub wprowadzał jakikolwiek dyskomfort korzystających z usług w ramach Akademii.

  13. W szczególnie uzasadnionych przypadkach pedagog może zdecydować o przedłużeniu czasu trwania zajęć, co nie wiąże się z jakimikolwiek dodatkowymi obowiązkami finansowymi po stronie korzystających z usług w ramach Akademii, przy czym udział w przedłużonych zajęciach ponad czas wynikający z Planu zajęć jest dobrowolny. 

  14. W trakcie odbywania zajęć korzystający z usług w ramach Akademii mają obowiązek podporządkować się programowi zajęć, przestrzegać poleceń pedagoga prowadzącego zajęcia co do sposobu ich odbywania, stosować się do jego wskazówek, zaleceń dotyczących sposobu odbywania zajęć, bezpieczeństwa i higieny.

  15. Pedagog prowadzący zajęcia jest uprawniony do wprowadzenia własnego systemu oceny postępów, nagradzania lub systemu motywacji do dbałości o rozwój i postępy korzystających z usług w ramach Akademii, a w razie wprowadzenia takiego systemu korzystający z usług w ramach Akademii zobowiązani są dostosować się do niego.

  16. W czasie zajęć w poczekalni przed salą zajęć mogą przebywać wyłącznie osoby towarzysząc, rodzice lub opiekunowie prawni korzystających z usług w ramach Akademii, którzy w danym czasie uczestniczą w zajęciach.

  17. W czasie zajęć wszyscy znajdujący się w pomieszczeniach Akademii, zarówno w sali odbywania zajęć, jak i poza nią  zobowiązani są do zachowania ciszy i spokoju oraz do nieutrudniania odbywania zajęć.

  18. Garderoba dostępna jest dla wyłącznie dla korzystających z usług w ramach Akademii oraz wyłącznie na 15 (piętnaście) minut przed rozpoczęciem i 15 (piętnaście) minut po zakończeniu każdych zajęć. 

  19. Opuszczając garderobę każdy ma obowiązek pozostawić po sobie czystość i porządek.

  20. Korzystający z usług w ramach Akademii mają obowiązek korzystania podczas zajęć z obuwia oraz odzieży zgodnych z zaleceniem Dyrektora Akademii określonym odrębnie. 

  21. Korzystającym z usług w ramach Akademii podczas zajęć zabrania się korzystania z biżuterii lub jakichkolwiek rzeczy, które mogłyby stanowić jakiekolwiek zagrożenie dla bezpieczeństwa, zdrowia lub życia osób obecnych w sali zajęć.

  22. Korzystającym z usług w ramach Akademii podczas zajęć zabrania się spożywania jakichkolwiek posiłków. 

  23. Korzystający z usług w ramach Akademii podczas zajęć zobowiązani są posiadać bidon lub butelkę z wodą oraz korzystać z niego/niej zgodnie z poleceniami pedagoga prowadzącego zajęcia lub w razie nagłej uzasadnione potrzeby. 

  24. W pomieszczeniach Akademii obowiązuje całkowity zakaz:

a) przebywania dzieci w wieku do ukończenia drugiego roku życia lub osób, które ze względu na swój stan zdrowia, rozwój lub z innych powodów nie są w stanie panować nad własnym zachowaniem lub przestrzegać obowiązujących w Akademii postanowień porządkowych, w szczególności wynikających z postanowień niniejszego paragrafu;

b) przebywania zwierząt;

c) palenia papierosów, wyrobów tytoniowych lub innych wyrobów generujących dym lub zapach;

d) spożywania alkoholu;

e) zażywania narkotyków lub innych środków o podobnym działaniu, w szczególności  dopalaczy lub psychotropowych;

f) handlu obnośnego;

g) korzystania jakichkolwiek rzeczy, które mogłyby stanowić jakiekolwiek zagrożenie dla bezpieczeństwa, zdrowia lub życia innych osób;

zachowywania się w sposób:

  • agresywny, 

  • wulgarny,

  • noszący znamiona usiłowania lub popełnienia czynu zabronionego, 

  • noszący znamiona usiłowania lub naruszenia dobra prawem chronionego, 

  • mogącego stwarzać niebezpieczeństwo dla życia, zdrowia lub bezpieczeństwa innych osób;

i) spożywania posiłków lub napojów w garderobie;

j) naruszenia zasad współżycia społecznego lub dobrych obyczajów obowiązujących w środowisku baletowym.

  1. W sprawach bieżących wszelkie komunikaty związane ze świadczeniem usług przez Fundację, organizacją i funkcjonowaniem Akademii, Cennikiem, Planem zajęć, odbywaniem posiedzeń Grona pedagogicznego lub Komitetu rodzicielskiego podawane są do publicznej wiadomości poprzez stronę internetową Akademii oraz poprzez umieszczenie w siedzibie Fundacji na tablicy ogłoszeń, a korzystający z usług w ramach Akademii zobowiązani się śledzić je i zapoznawać się z nimi na bieżąco.

  2. W sprawach bieżących związanych z poszczególnymi zajęciami komunikaty mogą być również podawane do wiadomości korzystający z usług w ramach Akademii przez pedagogów prowadzących poszczególne zajęcia. 

  3. Negatywne skutki niedostosowania się do komunikatów podanych do wiadomości w sposób określony w ust. 25 lub 26 powyżej obciążają korzystającego z usług w ramach Akademii, który uchybił obowiązkowi bieżącego zapoznania się z nimi. 

  4. Zainteresowani oraz korzystający z usług w ramach Akademii mogą komunikować się z Fundacją, Dyrektorem Akademii lub pedagogiem osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem korespondencji e-mail korzystając z danych teleadresowych podanych do publicznej wiadomości poprzez stronę internetową Akademii oraz umieszczonych w siedzibie Fundacji na tablicy ogłoszeń. 

§ 11 Przedsięwzięcia edukacyjne, kulturalne i artystyczne

  1. Na zakończenie każdego roku szkolnego w ramach Akademii organizowane jest przedstawienie odbywające się na profesjonalnej scenie i z udziałem publiczności, stanowiące nagrodę dla tych korzystających z usług w ramach Akademii, który mieli najwyższą frekwencję uczestnictwa w zajęciach w kończącym się roku szkolnym lub którzy wykazali się szczególnym zaangażowaniem i wytrwałością w pogłębianiu swoich umiejętności (zwane w dalszej części „Przedstawieniem”)

  2. Przedstawienie jest współfinansowane przez Fundację oraz z nadwyżki pozostałej ze składek na Komitet rodzicielski. 

  3. Pierwszeństwo udziału w Przedstawieniu w ramach publiczności mają osoby najbliższe, rodzice lub opiekunowie prawni korzystających z usług w ramach Akademii, przy czym Dyrektor Akademii może wprowadzić limity w tym zakresie.

  4. Tematykę, charakter, reżyserię, obsadę, scenografię i inne szczegóły związane ze zorganizowaniem Przedstawienia określa Dyrektor Akademii po zasięgnięciu opinii Grona pedagogicznego oraz Komitetu rodzicielskiego. 

  5. Udział w próbach, przygotowaniach i w Przedstawieniu jest obowiązkowy dla reżysera, członków obsady, scenografa i innych osób, które uprzednio wyraziły zgodę na zaangażowanie się w przygotowanie i odbycie Przedstawienia.

  6. W przypadku uchybiania obowiązkom wynikającym z ust. 5 powyżej lub w innych szczególnie uzasadnionych przypadkach Dyrektor Akademii może podjąć decyzję o usunięciu danej osoby z ekipy przygotowującej Przedstawienie, a od jego decyzji w tym zakresie przysługuje usuniętemu w terminie 7 (siedmiu) dni odwołanie do Fundacji, które składa się w formie pisemnej wraz z uzasadnieniem za pośrednictwem Dyrektora Akademii, który przekazuje je niezwłocznie Fundacji do rozpatrzenia, jeżeli nie znajduje podstaw do uwzględnienia go w trybie autokontroli. 

  7. Decyzja Fundacji w zakresie rozpatrzenia odwołania, o którym mowa w ust. 6, jest ostateczna i nie przysługuje od niej dalszy środek odwoławczy.

  8. Udział w Przedstawieniu dla innych osób, niż wskazane w ust. 5 powyżej, jest dobrowolny. 

  9. Udział w Przedstawieniu publiczności może być odpłatny – cenę biletów i zasady dystrybucji zaproszeń nieodpłatnych określa Dyrektor Akademii po zasięgnięciu opinii Grona pedagogicznego oraz Komitetu rodzicielskiego. 

  10. W ramach Akademii mogą być również organizowane inne przedsięwzięcia o charakterze edukacyjnym, kulturalnym lub artystycznym, w szczególności występy, pokazy lub konkursy – decyzję w tym zakresie podejmuje Fundacja lub Dyrektor Akademii określając jednocześnie zasady i warunki ich odbywania.

  11. Fundacja, Dyrektor Akademii, Grono pedagogiczne oraz Komitet rodzicielski – każdy z nich we własnym zakresie – może zdecydować o przyznaniu nagrody lub wyróżnienia konkretnemu korzystającemu z usług w ramach Akademii, który w danym roku szkolnym w sposób szczególny na nią/nie zasłużył, w szczególności swoimi postępami, zaangażowaniem, poświęceniem lub osiągnięciami. 

  12. Fundacja może zdecydować o przyznaniu stypendium konkretnemu korzystającemu z usług w ramach Akademii, który wykazuje ponadprzeciętny talent, umiejętności i predyspozycje, a także jest wyjątkowo zaangażowany w pogłębianie swoich umiejętności, jak również który przyczynia się do promowania Akademii, w szczególności w środowisku baletowym.  

  13. Stypendium, o którym mowa w ust. 12 powyżej, może mieć formę pieniężną lub niepieniężną – polegającą na umożliwieniu nieodpłatnego korzystania z zajęć w Akademii. 

  14. Przyznanie nagrody, wyróżnienia lub stypendium stosownie do postanowień powyższych podawane jest do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie informacji w tym zakresie na stronie internetowej Akademii, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Fundacji lub poprzez ogłoszenie podczas Przedstawienia.

  15. Fundacja rozpowszechnia informacje o zewnętrznych konkursach, stypendiach, imprezach edukacyjnych, artystycznych lub kulturalnych poprzez umieszczenie informacji o nich na stronie internetowej Akademii, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Fundacji lub poprzez komunikaty przekazywane przez pedagogów podczas zajęć.

  16. W przypadku przystąpienia przez korzystającego z usług w ramach Akademii do zewnętrznego konkursu, z którym wiąże się konieczność zapewnienia opieki lub wsparcia ze strony pedagoga z Akademii, odrębnie zostaną ustalone warunki i zasady zapewnienia opieki lub wsparcia ze strony pedagoga jeżeli pedagog ten wyrazi zgodę na zapewnienie opieki lub wsparcia dla uczestnika konkursu.  

 

§ 12 Wizerunek i głos

  1. Zawierając umowę korzystający z usług w ramach Akademii, a w przypadku osób nie mających pełnej zdolności do czynności prawnych – rodzice lub opiekunowie prawni, wyrażają zgodę na utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku oraz głosu korzystającego z usług w ramach Akademii, przy czym:

a) utrwalanie to może obejmować fotografowanie, rejestrowanie audio lub video, 

b) rozpowszechnianie może być dokonywane za pośrednictwem wszelkich mediów, w szczególności za pośrednictwem Internetu – zwłaszcza na stronie internetowej Akademii lub w mediach społecznościowych – w prasie, telewizji, radio, 

c) rozpowszechnianie to może być dokonywane w celach:

  • związanych z relacjonowaniem przedsięwzięć organizowanych w ramach Akademii;

  • podawania do publicznej wiadomości o okolicznościach przyznania nagrody, wyróżnienia lub stypendium;

  • propagowania baletu, tańca klasycznego lub tańca współczesnego, jak również problematyki teorii tańca;

  • informacyjnych, promocyjnych lub marketingowych Fundacji lub Akademii, w tym także na potrzeby portfolio.

  1. Wizerunek, o którym mowa w postanowieniach niniejszego paragrafu, może być użyty do różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania obrazu, kadrowania i kompozycji, bez obowiązku akceptacji produktu końcowego, lecz nie w formach obraźliwych lub ogólnie uznanych za nieetyczne. 

  2. Zgoda na utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku i głosu jest nieodpłatna, nie jest ograniczona ilościowo, czasowo ani terytorialnie, obejmuje wszelkie formy publikacji z wyjątkiem obraźliwych lub ogólnie uznanych za nieetyczne, za pośrednictwem dowolnego medium.

  3. Wizerunek lub głos, o którym mowa w postanowieniach niniejszego paragrafu będą utrwalane lub rozpowszechniane do czasu oświadczenia przez uprawnionego o sprzeciwie na dalsze wykorzystywanego go, chociażby pomimo wygaśnięcia umowy, przy czym uprawniony przyjmuje do wiadomości, że sprzeciw nie odnosi skutku do tych form utrwalenia i rozpowszechnienia wizerunku, które już nastąpiły i na których dalsze rozpowszechnianie Fundacja nie ma już wpływu, w szczególności w Internecie, w prasie lub w radio, lub z wykorzystaniem kanałów lub narzędzi informacyjnych nie należących do Fundacji.

§ 13 Własność intelektualna i odpowiedzialność

  1. Wszelkie majątkowe prawa autorskie związane z utworami powstałymi w związku ze świadczeniem usług w ramach Akademii, w szczególności metody lub programy nauczania, koncepcje sceniczne lub inne, choreografie, scenariusze, scenografie, kostiumy, dekoracje, filmy, fotografie, plakaty, grafiki, lay-out’y, zaproszenia, bilety, przysługują Fundacji i podlegają ochronie prawnej wynikającej z przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1062 z późn. zm.) i zabronione jest korzystanie z nich w jakikolwiek sposób i w jakimkolwiek zakresie bez wiedzy i zgody Fundacji. 

  2. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy będące następstwem okoliczności, które stanowią skutek działania siły wyższej, przez którą rozumie się zdarzenie nagłe i niezależnie od woli Stron, którego skutki są niemożliwe do zapobieżenia, uniemożliwiające wykonanie umowy w całości lub części, na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec, ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności. 

  3. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zaniechania poinformowania przez korzystającego z usług w ramach Akademii, a w przypadku osób nie mających zdolności do czynności prawnych – przez rodzica lub opiekuna prawnego, a leżących po jego stronie przeszkodach w uczestniczeniu w zajęciach w całości lub w części, w szczególności o przeciwwskazaniach zdrowotnych, psychicznych lub fizycznych, przykładowo o kontuzjach, chorobie, bólach itd.

  4. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy osobiste pozostawione w garderobie lub w innych pomieszczeniach, w których znajduje się Akademia. 

  5. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za błędy w transmisji danych, w tym te, które spowodowane zostały awarią systemów teleinformatycznych, systemów telekomunikacyjnych lub systemów zasilania, ani za błędy w transmisji danych wynikające z opóźnień w działaniu operatora zapewniającego transmisję danych. 

  6. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do strony internetowej Akademii, w tym z Zapisów on line, z przyczyn od niej niezależnych, jak również w przypadku zablokowania strony internetowej Akademii w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa lub potrzeby przeprowadzenia technicznych zmian lub serwisu.

  7. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z korzystaniem ze strony internetowej Akademii, w tym z Zapisów on line, bądź niemożliwością korzystania z nich, lub w związku z zakłóceniami, błędami, brakami, defektami, niewłaściwym działaniem, opóźnieniami w transmisji danych, wirusami komputerowymi, awarią linii lub systemu informatycznego, lub innego działania, które nie leżało po jej stronie. 

  8. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z postępowaniem zainteresowanego lub korzystającego z usług w ramach Akademii, a w przypadku osób nie mających pełnej zdolności do czynności prawnych – w związku z postępowaniem jego rodzica lub opiekuna prawnego, które było związane z uchybieniem przez tę osobę któregokolwiek z postanowień Regulaminu lub innych postanowień obowiązujących w Akademii. 

§ 14 Zmiana Regulaminu

  1. Regulamin może zostać zmieniony w każdym czasie, w całości lub w części, z zachowaniem co najmniej 7-dniowego wyprzedzenia.

  2. Wszelkie zmiany Regulaminu podawane są do wiadomości i udostępniane poprzez umieszczenie ich elektronicznej wersji na stronie internetowej Akademii, jak również poprzez umieszczenie ich papierowej wersji w siedzibie Fundacji na tablicy ogłoszeń, niezależnie od możliwości udostępnienia ich w wersji papierowej lub elektronicznej na prośbę zainteresowanego – w tym ostatnim przypadku koszty udostępnienia obciążają zainteresowanego.

§ 15 Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie lub w innych postanowieniach obowiązujących w Akademii zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa w Polsce, w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.) regulujące umowę o świadczenie usług, jak również przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344) oraz przepisy ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1062 z późn. zm.). 

  2. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu lub innych postanowień obowiązujących w Akademii okaże się nieważne, bezskuteczne lub nie mogące wywoływać skutków prawnych na jakiejkolwiek podstawie, pozostaje to bez wpływu na ważność i moc wiążącą pozostałych postanowień, a postanowienie nieważne, bezskuteczne lub nie mogące wywoływać skutków prawnych na jakiejkolwiek podstawie zostanie zastąpione najbardziej zbliżonym do niego przepisem prawa powszechnie obowiązującego o ile taki istnieje. 

  3. Przelew praw lub obowiązków wynikających z zawartej umowy o świadczenie usług w ramach Akademii wymaga uprzedniej zgody Fundacji. 

  4. Wszelkie załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część. 

  5. Wszelkie spory związane z postanowieniami Regulaminu, innych postanowień obowiązujących w Akademii, umową o świadczenie usług w ramach Akademii rozstrzygane będą przez polski sąd powszechny właściwy według zasad ogólnych. 

POLITYKA PRYWATNOŚCI

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Wrocławska Akademia Baletu P&A IVANOV (zwana w dalszej części „Akademią”) jest organizowana i prowadzona Fundację Rozwoju i Wsparcia Kultury, Sztuki i Edukacji „REVERENCE” z siedzibą we Wrocławiu przy pl. Orląt Lwowskich nr 2, 53-605 Wrocław, wpisaną do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000975991, posiadającą numer REGON: 522521315, numer NIP: 8971908723, (zwaną w dalszej części także „Fundacją” lub „Administratorem”).
  2. Niniejszy dokument określa zasady przetwarzania danych osobowych przez Fundację, prawa osób, których te dane dotyczą, jak również reguluje wybrane kwestie związane z danymi informatycznymi – tzw. plikami „cookies” – wykorzystywanych w ramach systemu rekrutacji Fundacji dostępnego w Internecie pod adresem strony internetowej https://akademiabaletu.pl (zwany w dalszej części „Polityką prywatności”).
  3. Polityka prywatności jest podawana do wiadomości i udostępniana poprzez umieszczenie jej elektronicznej wersji na stronie internetowej Akademii, jak również poprzez umieszczenie jej papierowej wersji w siedzibie Fundacji na tablicy ogłoszeń, niezależnie od możliwości udostępnienia jej w wersji papierowej lub elektronicznej na prośbę zainteresowanego – w tym ostatnim przypadku koszty udostępnienia obciążają zainteresowanego.
  4. Użyte w Polityce prywatności terminy oznaczają:

a) Klient – osoba, która korzysta ze strony internetowej, o której mowa pod lit. c) poniżej, w szczególności z Systemu rekrutacji, o którym mowa pod lit. d) poniżej, jak również osoba będąca stroną zawartej z Fundacją umowy o świadczenie usług w ramach Akademii, w tym także w warunkach świadczenia usług na odległość jak również rodzicie lub opiekunowie prawni, którzy spełniają powyższe warunki, a które działają w imieniu osoby nie mającej pełnej zdolności do czynności prawnych;

b) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);

c) Strona internetowa – strona internetowa Fundacji dostępna w Internecie pod adresem strony internetowej https://akademiabaletu.pl;

d) System rekrutacji – serwis internetowy dostępny na Stronie internetowej, za pomocą którego Klient może dokonać rezerwacji usług świadczonych w ramach Akademii poprzez Stronę internetową.

    5. Każdy korzystający ze Strony internetowej zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Polityki prywatności.

§ 2 Klauzula informacyjna

  1. Administratorem danych osobowych Klientów w rozumieniu „RODO” jest Fundacja Rozwoju i Wsparcia Kultury, Sztuki i Edukacji „REVERENCE” z siedzibą we Wrocławiu przy pl. Orląt Lwowskich 2, 53-605 Wrocław.
  2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale jest warunkiem zawarcia umowy o świadczenie usług w ramach Akademii, w tym umowy o świadczenie przez Fundację usług na odległość.
  3. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów na podstawie:

a) art. 6 ust. 1 lit. a RODO – „osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów”;

b) art. 6 ust. 1 lit. b RODO – „przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy”;

c) art. 6 ust. 1 lit. c RODO – „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze”;

d) art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem”;

    4. Administrator może również przetwarzać dane na podstawie art. 9 RODO, gdy:

a) osoba, której dane dotyczą, wyraziła wyraźną zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych w jednym lub kilku konkretnych celach, chyba że prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego przewidują, iż osoba, której dane dotyczą, nie może uchylić zakazu, o którym mowa w ust. 1;

b) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez Administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej, o ile jest to dozwolone prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, lub porozumieniem zbiorowym na mocy prawa państwa członkowskiego przewidującymi odpowiednie zabezpieczenia praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą;

c) przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej, a osoba, której dane dotyczą, jest fizycznie lub prawnie niezdolna do wyrażenia zgody;

d) przetwarzania dokonuje się w ramach uprawnionej działalności prowadzonej z zachowaniem odpowiednich zabezpieczeń przez Fundację, pod warunkiem że przetwarzanie dotyczy wyłącznie osób utrzymujących z nią stałe kontakty w związku z jej celami oraz że dane osobowe nie są ujawniane poza Fundacją bez zgody osób, których dane dotyczą;

e) przetwarzanie dotyczy danych osobowych w sposób oczywisty upublicznionych przez osobę, której dane dotyczą;

f) przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości przez sądy;

g) przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z ważnym interesem publicznym, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, które są proporcjonalne do wyznaczonego celu, nie naruszają istoty prawa do ochrony danych i przewidują odpowiednie i konkretne środki ochrony praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą;

h) przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego lub zgodnie z umową z pracownikiem służby zdrowia i z zastrzeżeniem warunków i zabezpieczeń, o których mowa w ust. 3;

i) przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z interesem publicznym w dziedzinie zdrowia publicznego, takich jak ochrona przed poważnymi transgranicznymi zagrożeniami zdrowotnymi lub zapewnienie wysokich standardów jakości i bezpieczeństwa opieki zdrowotnej oraz produktów leczniczych lub wyrobów medycznych, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, które przewidują odpowiednie, konkretne środki ochrony praw i wolności osób, których dane dotyczą, w szczególności tajemnicę zawodową;
przetwarzanie jest niezbędne do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych

j) zgodnie z art. 89 ust. 1, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, które są proporcjonalne do wyznaczonego celu, nie naruszają istoty prawa do ochrony danych i przewidują odpowiednie, konkretne środki ochrony praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą.

    5. Administrator przetwarza dane Klienta w szczególności celu:

a) zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług w ramach Akademii, w tym umowy o świadczenie przez Fundację usług na odległość na warunkach wynikających z postanowień Regulaminu ogólnego Akademii;

b) przesyłania wiadomości zawierających informacje o usługach świadczonych w ramach Akademii, w tym innych informacji o charakterze handlowo- usługowym;

c) przesyłania wiadomości zawierających informacje o organizacji lub funkcjonowaniu Akademii, prowadzonych w niej zajęciach, w tym o charakterze promocyjnym lub marketingowym;

d) analitycznym lub statystycznym.

6. Dane osobowe Klientów będą przechowywane przez okres obowiązywania zgody, a także przez czas niezbędny dla celów archiwizacji wynikający z przepisów powszechnie obowiązujących lub wewnętrznych Administratora.

7. Administrator przetwarza dane kandydata do pracy w szczególności celu:

a) przeprowadzenia bieżącego procesu rekrutacyjnego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;

b) przeprowadzenia bieżącego procesu rekrutacyjnego, wymagającego podania innych danych na podstawie art. 9 ust. 2 lit. a RODO,

c) udziału w przyszłych rekrutacjach na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;

d) przedstawienia ofert marketingowych i handlowych oraz informacji o wydarzeniach organizowanych w ramach Akademii w tym również ofert edukacyjnych, kulturalnych lub artystycznych oraz informacji o organizowanych w ramach Akademii wydarzeniach poprzez wiadomości SMS, wiadomości e-mail jak również pocztą tradycyjną na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO a okres przechowywania danych osobowych wynosi 3 miesiące od ukończenia rekrutacji (zawarcia umowy docelowej) lub w przypadku odpowiedniej zgody, do momentu jej wycofania, nie dłużej niż przez 3 lata.

8. Kandydat do pracy wysyłający dokumenty aplikacyjne, zawierające dane osobowe wykraczające poza zakres danych określony w przepisach kodeksu pracy, przesyła je na zasadach dobrowolności.

9. Administrator przetwarza dane pracownika w szczególności celu:

a) obowiązków prawnych pracodawcy wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO;

b) zapewnienia bezpieczeństwa pracowników, ochrony mienia lub zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Administratora na szkodę na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;

c) zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy lub zapewnienia właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;

d) przedstawienia ofert marketingowych i handlowych oraz informacji o wydarzeniach organizowanych w ramach Akademii w tym również ofert edukacyjnych, kulturalnych lub artystycznych oraz informacji o organizowanych w ramach Akademii wydarzeniach poprzez wiadomości SMS, wiadomości e-mail jak również pocztą tradycyjną na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;

e) wynikającym z udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych, w przypadku ich przetwarzania na tej podstawie, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO; a okres przechowywania danych osobowych jest następujący:

a) dane osobowe będą przetwarzane przez okres 10 lat od daty zakończenia obowiązywania stosunku, z zastrzeżeniem wyjątków wynikających z przepisów praca pracy w tym przepisów przejściowych oraz wyjątków wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w tym dotyczących przetwarzania danych;

b) w związku ze sporządzeniem deklaracji ZUS, które będą przetwarzane przez okres 5 lat od ich przekazania do ZUS;

c) w związku z prowadzeniem dokumentacji powypadkowej BHP, które będą przetwarzane przez okres 10 lat od zakończenia postępowania powypadkowego;

d) w związku z dokumentacją kar i nagan, które będą przetwarzane maksymalnie przez okres 1 roku nienagannej pracy.

10. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane zgodnie z prawem; zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

11. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności sądom, trybunałom, organom ścigania, organom kontroli.

12. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom upoważnionym na podstawie umów zawartych z Administratorem, w szczególności świadczących na rzecz Administrator usług w zakresie obsługi, wsparcia lub usług informatycznych, w zakresie serwisowania i usuwania awarii, w zakresie obsługi biurowej, finansowej, księgowej, podatkowej lub kadrowej, w zakresie świadczenia usług audytu lub oceny przez rewidenta, w zakresie obsługi prawnej, w zakresie usług archiwizowania lub niszczenia dokumentów, bankom w związku z prowadzeniem rozliczeń – na zasadach ściśle określonych w umowach.

13. Osoba może w każdej chwili wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych swoich lub reprezentowanej przez siebie osoby nie mającej pełnej zdolności do czynności prawnych, w tym adresu poczty elektronicznej, przy czym wycofanie zgody może być dokonane w jakiejkolwiek formie, w szczególności poprzez przesłanie żądania na adres: info@akademiabaletu.pl i nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

14. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO, ani nie będą poddane profilowaniu.

15. Każdy czyje dane osobowe są przetwarzane przez Administratora posiada:

a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;

b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych;

c) prawo do usunięcia danych w przypadkach określonych w art. 17 ust. 1 RODO;

d) prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 18 ust. 1 RODO;

e) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych;

f) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

16. Każdy ma prawo do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są jego dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniony do uzyskania dostępu do nich, zgodnie zaś z art. 15 RODO Administrator dostarczy takiej osobie kopię jej danych osobowych podlegających przetwarzaniu.

17. Prawa osób, których dane dotyczą, o których mowa w niniejszym rozdziale można realizować przesyłając żądanie na adres: info@akademiabaletu.pl.

18. Zgodnie z przepisami prawa Administrator udziela w ciągu miesiąca osobie, która złożyła żądanie w trybie określonym w ust. 17 powyżej.

19. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem

20. Administrator zapewnia, że chroni wszelkie ujawnione informacje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz normami ochrony bezpieczeństwa, a w szczególności:

a) do danych osobowych zbieranych przez Administratora danych mają bezpośredni dostęp zgodnie z art. 29 RODO jedynie upoważnieni pracownicy lub współpracownicy Administratora danych oraz uprawnione osoby zajmujące się obsługą Akademii, którym zostały udzielone stosowne pełnomocnictwa;

b) Administrator oświadcza, iż zlecając innym podmiotom świadczenie usług, wymaga od partnerów zgodnie z dyspozycją art. 28 RODO, zapewnienia odpowiednio wysokich standardów ochrony powierzonych danych osobowych, podpisania stosownych umów powierzenia, w których partnerzy potwierdzają stosowanie standardów oraz prawa kontroli zgodności działania tych podmiotów z tymi standardami;

c) w celu zapewnienia należytej ochrony usługom świadczonym drogą elektroniczną, Administrator stosuje wysoki poziom zabezpieczeń włącznie z ochroną kryptograficzną transmisji danych osobowych (protokół SSL), przy czym ze względu na publiczny charakter sieci Internet, korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może się wiązać z zagrożeniami, niezależnie od dochowania przez Administratora danych należytej staranności.

21. Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.

§ 3 Polityka „coockies

  1. Strona internetowa i System rekrutacji wykorzystują pliki typu „cookies”, które są małymi plikami tekstowymi, tworzonymi i wysyłanymi automatycznie przez Stronę internetową i System rekrutacji, a informacje zawarte w tych plikach zapisują się w pamięci komputera wykorzystywanego do przeglądania Strony internetowej lub korzystania z Systemu rekrutacji, przy czym pliki te mogą być wykorzystane wyłącznie przez Stronę internetową lub System rekrutacji z których zostały wysłane.
  2. Korzystanie ze Strony internetowej skutkuje gromadzeniem przez Administratora informacji o wizycie i sposobie poruszania się po Stronie internetowej lub Systemie rekrutacji.
  3. Pliki „cookies” wykorzystywane są w szczególności w następujących celach:

a) To tworzenia statystyk i analiz;

b) do zapamiętywania czy została wyrażona zgoda na wyświetlanie w przyszłości niektórych treści;

c) do dostosowania Strony internetowej lub Serwisu rekrutacji do urządzeń i przeglądarek o różnych parametrach;

d) do utrzymywania tzw. sesji konta użytkownika Systemu rekrutacji po zalogowaniu.

3. Strona internetowa lub System rekrutacji mogą używać następujących rodzajów plików „cookies”:

a) niezbędne pliki „cookies” – będące kluczowymi do prawidłowego działania Strony internetowej lub Systemu rekrutacji i nie mogą być dezaktywowane, a ich usunięcie może spowodować nieprawidłowe działanie Strony internetowej lub Systemu rekrutacji;

b) analityczne pliki „cookies” – umożliwiają dokonywanie statystyk odwiedzin Strony internetowej lub Systemu rekrutacji wraz z analizą ruchu na Stronie internetowej lub w Systemie rezerwacji, co umożliwia poprawę parametrów, funkcjonalności lub wydajności Strony internetowej lub Systemu rezerwacji;

c) sesyjne pliki „cookies” – to tymczasowe informacji przechowywane w pamięci przeglądarki do czasu jej zamknięcia i są one niezbędne do poprawnego działania w szczególności Systemu rekrutacji;

d) stałe pliki „cookies” – zapamiętują wybrane parametry Strony internetowej lub Systemu rekrutacji, dzięki czemu przy ponownej wizycie Strona internetowa lub System rekrutacji mogą działać szybciej, sprawniej, w sposób bardziej optymalny, umożliwiają przekazywanie informacji na serwer przy każdorazowej wizycie na Stronie internetowej lub w Systemie rekrutacji.

4. Pliki „cookies” mogą być akceptowane automatycznie, co ma miejsce w przypadku większości przeglądarek, co jednak może zostać w każdej chwili zmienione w ustawienia przeglądarki.

5. Pierwsza wizyta na Stronie internetowej lub w Systemie rekrutacji wiąże się z koniecznością oświadczenia co do zgody na zapisywanie plików „cookies” lub jej braku – decyzja w tym zakresie ma charakter dobrowolny.

6. Wyłączenie w przeglądarce obsługi plików „cookies” niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach uniemożliwić korzystanie ze Strony internetowej lub Systemu rekrutacji.

§ 4 Logi

  1. Informacje o niektórych działaniach Klientów podlegają logowaniu w warstwie serwerowej (zwane w dalszej części „Logami”).
  2. Logi wykorzystywane są wyłącznie w celu administrowanie Stroną internetową i Systemem rekrutacji, serwerem, na którym one się znajdują oraz w celu zapewnienia sprawnej obsługi przez podmiot świadczący usługi hostingowe albo przez Fundację.
  3. Logi mogą obejmować w szczególności:

a) czas nadejścia zapytania,

b) czas wysłania odpowiedzi;

c) nazwa stacji Klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP;

d) informacje o błędach przy realizacji transakcji HTTP;

e) adres URL strony poprzednio odwiedzonej (refer link), jeżeli przejście do Strony internetowej lub Systemu rekrutacji nastąpiło przez odnośnik;

f) informacje o przeglądarce Klienta;

g) informacje o adresie IP komputera z którego korzysta Klient i jego loginie które nie są kojarzone z konkretnymi osobami, za wyjątkiem loginu.

§ 5 Linki

  1. Stron internetowa oraz System rekrutacji mogą zawierać linki odsyłające do innych stron internetowych, które nie są własnością Fundacji ani nie podlegają kontroli Fundacji.
  2. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie stron internetowych, o których mowa w ust. 1, ani za zasady polityki prywatności obowiązujące na takich stronach, a w celu bezpiecznego korzystania z nich użytkownik winien zapoznać się z obowiązującymi na nich zasadami polityki prywatności i we własnym zakresie rozstrzygnąć, czy korzystanie z takiej strony internetowej jest dla niego bezpieczne lub komfortowe.

§ 6 Zagrożenia

  1. Korzystanie z Internetu wiąże się z zagrożeniami, nawet mimo dochowania należytej staranności w celu zapewnienia bezpieczeństwa.
  2. Do zagrożeń związanych z korzystaniem z Internetu o charakterze podstawowym należą w szczególności:

a) złośliwe oprogramowania (ang. „malware”), które stanowią różnego typu i rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działalnie w stosunku do systemów teleinformatycznego danego użytkownika sieci jakim jest Klient, w szczególności wirusy, trojany (konie trojańskie), robaki, keyloggery, dialery, wabbity, backdoor, programy szpiegujące, exploit, rootkit;

b) programy szpiegujące (ang. „spyware”), które stanowią różnego typu i rodzaju programy śledzące działania użytkownika sieci jakim jest Klient, które zbierają informacje o użytkowniku, zwykle bez jego wiedzy i zgody, i wysyłają autorowi takiego programu;

c) wyłudzanie poufnych informacji osobistych, tj. haseł i innych, przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. „phishing”);

d) włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika jakim jest Klient z użyciem m.in. narzędzi hackerskich takich jak exploit i rootkit, spam, który stanowi różnego typu i rodzaju niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze reklamowym, wysyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej, komunikatorów lub innych narzędzi.

3. Klient w celu uniknięcia zagrożeń opisanych powyżej, winien zabezpieczyć swój komputer lub inne urządzenie elektroniczne wykorzystywane do korzystania z Internetu, poprzez zainstalowanie odpowiedniego programu antywirusowego, z możliwości jego stałej aktualizacji.

4. Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez Klienta z Internetu, może stanowić w szczególności:

a) włączenie i używanie zapory sieciowej/ogniowej (ang. „firewall”);

b) stosowanie programów typu antyspam, monitorujących przychodzące wiadomości e-mailowe i wyłapujące te, które mają charakter spamu;

c) aktualizacja wszelkiego oprogramowania znajdującego się na komputerze lub innym urządzeniu elektronicznym służącym do korzystania z Internetu;

d) używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła;

e) nieotwieranie załączników poczty elektronicznej lub wiadomości, które są nieznanego pochodzenia;

f) uważne czytanie okienek instalacyjnych wszystkich nieznanych i znanych aplikacji, w tym również ich licencji;

g) wyłączenie makr w plikach MS Office nieznanego pochodzenia,

h) szyfrowanie transmisji danych;

i) regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i antymalware;

j) instalacja programów prewencyjnych – wykrywania i zapobiegania włamaniom;

k) korzystanie tylko z zaufanych źródeł w sieci Internetu.

§ 7 Zmiana Polityki prywatności

  1. Polityka prywatności może zostać zmieniona w każdym czasie, w całości lub w części, z zachowaniem co najmniej 7-dniowego wyprzedzenia.
  2. Wszelkie zmiany Polityki prywatności podawane są do wiadomości i udostępniane poprzez umieszczenie ich elektronicznej wersji na Stronie internetowej, jak również poprzez umieszczenie ich papierowej wersji w siedzibie Fundacji na tablicy ogłoszeń, niezależnie od możliwości udostępnienia ich w wersji papierowej lub elektronicznej na prośbę zainteresowanego – w tym ostatnim przypadku koszty udostępnienia obciążają zainteresowanego.

§ 8 Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w Polityce prywatności lub w innych postanowieniach obowiązujących w Akademii zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa w Polsce, w szczególności przepisy RODO, ustawy z dnia 10 maja 2018 r o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781 z późn. zm.), ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1648 z późn. zm.).
  2. Jeżeli którekolwiek z postanowień Polityki prywatności okaże się nieważne, bezskuteczne lub nie mogące wywoływać skutków prawnych na jakiejkolwiek podstawie, pozostaje to bez wpływu na ważność i moc wiążącą pozostałych postanowień, a postanowienie nieważne, bezskuteczne lub nie mogące wywoływać skutków prawnych na jakiejkolwiek podstawie zostanie zastąpione najbardziej zbliżonym do niego przepisem prawa powszechnie obowiązującego o ile taki istnieje.
  3. Wszelkie spory związane z postanowieniami Polityki prywatności, rozstrzygane będą przez polski sąd powszechny właściwy według zasad ogólnych.
Pl.Orląt Lwowskich 2
REVERENCE FUNDATION © 2008-2024
PolskiEnglishDeutschУкраїнськаРусский